FAQ

Na naší stránce FAQ naleznete odpovědi na otázky ohledně našich psychoterapeutických služeb, možností volání a anonymity. Pomůžeme vám s jakýmkoliv problémem a poradíme, jak postupovat, pokud se nemůžete dovolat nebo máte nízký kredit.

Často kladené otázky

Můžu zavolat skutečně s jakýmkolIv problémem?

Můžete volat s čímkoliv, co vás trápí na duši. Nejčastějšími tématy, se kterými se na nás obracíte jsou vztahové potíže v rodině, s partnerem nebo v zaměstnání. Mnozí jste tzv. sendvičovou generací, staráte se o svoje děti i rodiče a je toho na vás prostě moc. Častým důvodem vašich telefonátů jsou i depresivní či úzkostné nálady nebo návaly starostí. Naši seniorští klienti se potýkají s osamocením, pocity opuštěnosti a zároveň s obavou, aby voláním na linku někoho neobtěžovali, protože jejich starosti jsou přece malicherné nebo už nejsou důležité. Obrací se na nás i mladší klientela, na kterou dopadají nároky studia a uplatnění.

Komu se dovolám?

Hovor na lince zdvihne rovnou jeden z naších psychoterapeutů. Psychoterapie je odborná činnost a na lince jí vykonávají pouze kvalifikovaní odborníci, kteří splňují přísná kritéria vzdělání. Zároveň se nadále rozvíjejí dalším vzděláváním a účastmi na supervizích.

Co dělat, když nemám možnost telefonovat v klidu?

V tomto případě můžete vyrazit ven, pokud vám to počasí dovolí. Sedněte si někam do parku, kde nebudete rušeni okolím a kolemjdoucími. Můžete si vyrazit na procházku do lesa. Pokud máte auto, můžete telefonovat z něj. Pokud bývá okolo vašeho obvyklého parkovacího místa rušno, můžete zajet někam, kde tolik aut není, nebo kde nebude moc lidí – parkoviště u obchodů, klidná boční ulice. Pokud vám nevyhovuje ani jedna z variant, vždycky můžete napsat krizovým linkám, které nabízejí chatovací služby.

Jaký je rozdíl mezi krizovou linkou a psychoterapeutickou linkou?

Krizová pomoc či intervence pomáhá člověku k odvrácení nebo překonání jeho nepříznivé situace, kterou prožívá jako akutní, ohrožující a zátěžovou, a nedokáže ji zvládnout vlastními silami. Krizové linky jsou v provozu non-stop.

Psychoterapie (léčba slovem) je jednou z pomáhajících profesí, která se uplatňuje v oblasti péče o zdraví. Psychoterapie směřuje k dosažení, obnovení, rozvoji či udržení kvality života klientů tak, aby mohli žít život subjektivně spokojený, a to především v aspektech osobních, zdravotních, sociálních a pracovních. Cílem psychoterapie je dosažení optimálního rozvoje osobnosti a odstranění resp. zmírnění psychického či fyzického utrpení jedince.

Uchovává o mně linka nějaké informace?

Naše linka je anonymní a uchováváme pouze vaše telefonní číslo. Terapeuti vedou krátké záznamy o průběhu terapie (píší si v průběhu telefonátu poznámky). Ty jsou též vedeny pouze pod vaším telefonním číslem a slouží terapeutovi nebo kolegovi ke snadnému navázání na téma předchozí psychoterapeutické práce.

Co se stane, až vyčerpám svoje terapie na Sluchátku?

Ne všem pomohou tři až čtyři setkání s terapeutem dostatečně se ve svém problému zorientovat nebo k němu najít řešení. Pokud budete mít zájem v terapii pokračovat pomůžeme Vám najít kontakty na psychoterapeuta podle Vašich potřeb. Nemůžeme za Vás terapeuta vybrat – to, jestli Vám terapeut sedne lidsky i po profesní stránce si musíte vyjasnit sami, ale my Vám můžeme mu dát tipy na prověřené terapeuty, na které se může obrátit.

Co dělat, když se nedovolám?

Nezoufejte. Pokud jste volali mimo provozní dobu, jeden z našich terapeutů se vám do 24 hodin ozve zpět formou sms a dohodnete se, kdy uskutečnit hovor. Pokud měli naši terapeuti obsazeno, můžete zkusit zavolat znova třeba za půl hodiny nebo vyčkat, až se vám ozveme sms zprávou zpět. Můžete také vyplnit formulář zde na této stránce, na stránce kontakty či na úvodní stránce a my se vám ozveme.

Co dělat, když mám malý kredit na volání?

Nezoufejte. Zavolejte na linku a požádejte terapeuta ve službě, ať vyřídí kolegům ze služby zpětných volání, aby Vám zavolali zpět. Ozvou se většinou do 24 hodin. Můžete také vyplnit formulář zda na této stránce, na úvodní stránce nebo v kontaktech a my se vám ozveme.

Potřebujete poradit, nebo s námi něco probrat?

Zavolejte nám nebo vyplňte náš formulář.

Máme pro vás 3 hovory bez úhrady*

Linka je dostupná pouze v čase naší provozní doby.

Pokud se nacházíte v krizové situaci a cítíte, že to vlastními silami nezvládnete, neváhejte a zavolejte na anonymní krizovou linku důvěry.

*Platíte pouze cenu hovoru vašemu operátorovi podle jeho aktuálního ceníku. Pokud by vás zavolání stálo draho, nechte nám vzkaz a my se vám ozveme zpátky, aby byla pro vás naše služba dostupná.

Potřebujete pomoc? Napište nám.